Unghiile de la maini si picioare

On September 14, 2010 by Ghita Liviu Costin

Pentru orice fel de probleme cu unghiile de la maini sau de la picioare, cel mai indicat remediu este regimul alimentar! Daca credeati ca gelatina vindeca unghiile fragile, aflati ca aceasta conceptie este gresita, unghiile au nevoie de proteine, iar gelatina este o sursa saraca in proteine, pe langa faptul ca doi aminoacizi esentiali lipsesc cu desavarsire din componenta gelatinei, aceasta contine un altul, si anume glicina care este in cantitati mai mari decat cele necesare.
Pentru unghii sanatoase avem nevoie de alimente bogate in sulf, ca de exemplu galbenusul de ou, de legume si fructe bogate in caroten, acesta previne exfolierea unghiilor iar ca suplimente se recomanda tablete cu extract deshidratat si degresat de ficat.
Trebuie sa tinem minte ca fierul si vitamina A intaresc unghiile friabile, iar zincul trateaza petele albe si unghiile care cresc foarte greu.
Pentru unghi subtiri cu pete albe este nevoie de zinc pe care-l putem procura din carne de porc, de vita, de miel, alune, unt de arahide, legume.
Pentru unghii deformate si zimtate avem nevoie de fier, pe care-l putem procura din alimente ca ficat, seminte de mac, coacaze negre, soia, galbenus de ou, urzica, patrunjel radacina, fasole boabe, spanac, macris, alune, mazare,seminte de dovleac, ciuperci, caise uscate, migdale, cereale germinate, smochine uscate, cereale integrale, carne, arahide, nuci, stafide.
Vitamina A o putem procura din alimente ca : oua, carne, lapte, branza, smantana, organe (ficat, rinichi), peste (cod), ulei de peste.
Pentru unghi fragile avem nevoie de surse de biotina pe care le gasim in polen, galbenus, ficat, drojdie, ciocolata, ciuperci, fasole boabe, orez brun, spanac, porumb, tarate, lapte, morcov, ovaz, soia, piersici.
Pielitele descumate de la unghii denota lipsa de vitamina B9, pe care o putem procura din drojdie de bere, ficat de vitel, varza alba si de Bruxelles, sfecla, banane, citrice si sucuri obtinute din acestea.

4 Responses to “Unghiile de la maini si picioare”

  • Lipsa de fier în organism (anemia) este una dintre cele mai întâlnite carenţe nutritive, care afectează atât adulţii cât şi copiii. Ea poate fi prevenită, în primul rând, prin adoptarea unei alimentaţii echilibrate. Astfel, este recomadată introducerea în regimul alimentar zilnic a cât mai multor produse cu un conţinut ridicat de fier. În această categorie este inclusă carnea roşie, spanacul, salata verde, varza, pătrunjelul, sparangherul, fasolea verde, gălbenuşul de ou, coacăzele negre, curmalele, caisele, piersicile, nucile, alunele, pâinea neagră etc.

  • Hello.This post was extremely remarkable, particularly because I was investigating for thoughts on this subject last week.

  • Buna, am nevoie de parerile voastre despre aceaste unghii cu gelmultumesc.

    • Unghiile cu gel sunt foarte in voga in zilele noastre deoarece confera frumusete, rezistenta si apara unghia de factorii externi. Intretinerea se face odata la 2 -3 saptamani iar daca gelul este aplicat cum trebuie te poate tine si pana la 8 luni. Protectia este aplicata pe unghia naturala si ea va creste firesc, fara a fi afectata. Pe termen lung nu cred ca s-au facut studii insa este posibil ca dupa incetarea tratamentului cu gel unghia sa fie chiar mai sensibila decat inainte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>