Meniu
Votat : Votează !
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Alimentație sănătoasă în orice anotimp

Mănâncă sănătos oricând

Alimentație sănătoasă primăvara, vara, toamna și iarna. Mănâncă sănătos în orice anotimp !
alimentatie

Pentru a avea o alimentație sănătoasă este necesar să adoptăm niște obiceiuri sănătoase, cum ar fi optarea pentru alimente naturale și ușoare, ușor de digerat și nu vechi, pentru a îmbunătății calitatea vieții, rezistența la îmbolnăviri, vitalitatea și buna dispoziție. Folosind alimente de calitate ca de exemplu vegetale, fructe, lapte, brânzeturi, carne slabă, pe care le vom prepara cu drag, vor duce la o alimentație sănătoasă.

Pentru a avea o alimentație naturală este necesar să consumăm fructe și legume de sezon, deoarece cele care se comercializează în afara sezonului au fost cultivate artficial, deci nu sunt produse naturale!

Pentru ca dieta noastră să fie bogată și variată de-a lungul anului putem schimba alimentele în funcție de anotimp:

Alimentație sănătoasă Primăvara:

Primăvara este sezonul fibrelor alimentare care sunt indispensabile pentru reglarea funcțiilor intestinale ale corpului nostru, ajută la prevenirea tumorilor intestinale, a excesului de greutate, a diabetului și a bolilor cardiovasculare. Un bun aliment bogat în fibre este pâinea neagra, din păcate consumul acestui aliment este mult mai scăzut decât cel al pâinii albe. Deasemenea fructele de sezon, verdețurile și cerealele sunt surse bogate de fibre. Primăvara putem găsi anghinare, sparanghel, ceapă și morcovi.

Alimentație sănătoasă Vara:

1. Urmează o dieta echilibrată. Când este cald, deseori nu mai simți senzația de foame și astfel ai tendința de a mânca mai multe legume crude decât o cină consistentă. E un lucru destul de periculos pentru că în absența carbohidraților și a proteinelor ți se va face foame mai devreme sau mai târziu. În consecință, pe timpul verii este recomandat să mănânci multe salate, în care să incluzi și carne, pește sau ouă pentru a-ți asigura necesarul de proteine și orez, paste, grâu, legume uscate sau o bucățică de pâine pentru carbohidrați.

2. Trebuie să mânânci 3 mese pe zi și să le menții la intervale de timp regulate. Chiar dacă ți se schimbă rutina pe durata verii, trebuie să iți menții programul de mese: un mic dejun bogat (fructe+lactate+carbohidrați+o băutură caldă).

3. Nu mânca de prea multe ori alimente bogate în calorii (înghețată, gogoși, hot dog, chipsuri și alte mâncăruri ca acestea). Acestea duc repede la creșterea în greutate și consumul des al acestor mâncăruri nu are efect benefic asupra sănătății tale.

4. Las-o usor cu băuturile înainte de cină. Cocktailurile pot adăuga calorii, așa că mai bine optează pentru cocktailuri non-alcoolice și legume atunci când sunt oferite snackuri și băuturi. Sau, în loc să mănânci calorii goale mai bine optează pentru un aperitiv potrivit cu pâine, carne și brânză.

5. Mai ușor cu condimentele! O linguriță de ulei conține aproximativ 100 de calorii, ața că nu iți îneca salata în ulei. Mai bine folosește suc de lămâie, iaurt sau alte sosuri ușoare.

6. Mănâncă fructe și legume de sezon. Vara este cel mai bun moment să profiți de ele. Vinetele, dovleceii, roșiile, pepenele roșu și galben, caisele și fructele roșii sunt bogate în vitamine, minerale și fibre, esențiale pentru a te menține sanatos și în formă. Sunt sărace în calorii și poți să mănânci cât dorești, fără să ai regrete. În plus, mulțumită conținutului de fibre și apă, iți va da și senzația de sațietate.

7. Redu consumul de sare. Sarea duce la retentia de apa si iti da senzatia de foame. Redu cantitatea de mancaruri cu continut de sare (carne macra, braza, peste afumat, apa minerala, biscuiti etc.) si inlocuieste sarea cu alte condimentate (lamaie, otet, plante, condimente) sau foloseste pur si simplu mai putin sare.

8. Atentie la ce mananci cand iesi in oras! Mancatul in oras este una dintre placerile supreme cand esti in vacanta, insa fa tot posibilul sa nu exagerezi. Evita mancarurile bogate si metine un echilibru. De exemplu, daca ai mancat pentru inceput o salata si ca desert vrei o salata de fructe, ca fel principal poti avea friptura si cartofi. Nu manca in oras mai mult de 2 ori pe saptamana... maxim.

9. Hidrateaza-te! Bea din belsug apa. Bea cate putin si des pentru a preveni deshidratarea si a-ti stapani apetitul. Vezi de câtă apă ai nevoie zilnic !

Alimentație sănătoasă Toamna:

Toamna este sezonul belsugului vom gasi fructe de sezon din abundenta, alimente pline de vitamine, saruri minerale si proteine. Dovleceii fierti, la cuptor sau in supa cu ulei extra virgin de masline, constituie o sursa importanta de vitamina A, smochinele dulci si saltatele de toamna, de andive, rosii proaspete care combinate cu oregano si ulei de masline, pot fi condimentele ideale pentru o mancare sanatoasa de paste, bogata in fibre (recomandata ca masa de pranz - astfel toate caloriile pe care le contine vor fi arse). Toamna trebuie sa urmarim fructele si legumele de culoare galbena iar felul unu sa se bazeze pe paste putin condimentate si usor de digerat. Vinul poate fi foarte benefic organismului consumat in cantitati foarte mici circa 250ml pe zi!

Alimentație sănătoasă Iarna:

Acest sezon este privat de culegerea maslinelor si transformarea acestora in ulei, un aliment esential pentru o dieta sanatoasa si corecta. Uleiul extra virgin de masline contine acizi din grasimile esentiale (acid linoleic), acestea intervin in organismul nostru drept componente ale celulelor nervoase si ale membranelor celulare, avand un efect protector impotriva bolilor cardiovasculare, cancerului si altor afectiuni. Trebuie tinut minte ca iarna corpul nostru are nevoie de mai multe alimente decat de obicei, fiind bazata pe paste cu rosii proaspete, branza si legume. In ceea ce priveste fructele, primul loc il ocupa portocala, care are un continut ridicat de vitamina C si are un efect puternic antioxidant, la fel ca si kiwi sau castanele crude, Crtofii si ceapa ii putem adauga la salate, oferind astfel organismului nostru o varietate de vitamine, saruri minerale, zaharuri complexe care reprezinta o sursa de energie importanta. Deasemenea putem adauga cartofi si ceapa in supele noastre cu orez si branza parmezan. Printre alimentele recomandate in acest sezon se numara si varza de Bruxelles, conopida, broccoli, toate alimente benefice in prevenirea cancerului.

MOTIVARE / AMBIȚIE

Solutia este simpla: ANTRENAMENT !Motivează-te !

fitness-ul nu este doar o destinatie pe care o vizitam din cand in cand ! Fitness-ul este un stil de viata !Motivează-te !

Nimeni nu a spus ca va fi usor! iti garantez insa ca merita efortul !Motivează-te !

Fă-ți corpul cel mai sexy accesoriu pe care îl porți !Motivează-te !

Du-te si fa ceva care te face sa transpiri !Motivează-te !

Cu cat muncesti mai mult cu atat ai mai mult NOROC !Motivează-te !

Dificil nu inseamna imposibil, inseamna ca doar trebuie sa muncesti mai mult !Motivează-te !

O atitudine gresita este ca si un cauciuc dezumflat. Nu poti ajunge nicaieri pana nu-l schimbi! Motivează-te !

Nu-ti vei cunoaste niciodata limitele pana cand nu le testezi !Motivează-te !

SPONSORIZATE

TOP MUZICĂ FITNESS

Top 10 muzică Fitness God 2016 - cele mai ascultate melodii fitness în 2016.
Monitorizează-ți stilul de viață !

distribuie conținutul Distribuie pe Facebook !