Votat : Extrem de folositor
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Alimentatie obezitate

Alimentatie pentru combaterea obezitatii

Alimentatie pentru combaterea obezitatii tinand cont de dorinta de slabire, tratamentul medical anterior si activitatea fizica.
Categorie:alimentatie
Autor:
Ultima actualizare:
Link: alimentatie/alimentatie_obezitate.php

Alimentatie pentru combaterea obezitatii

Alimentatie pentru combaterea obezitatii

Procentajul persoanelor victime ale obezitatii s-a dublat in decursul a 6 ani. In ceea ce priveste obezitatea, nivelul de prevalenta este acelasi, indiferent de sex. Ancheta efectuata in anul 2000 a aratat ca 30% dintre obezi erau hipertensivi, 20% hiperlipidemici si 16% fumatori. Afla care este greutatea ideala, examinarea psihologica, somatica si regimul alimentar pentru a combate obezitatea.

Dorinta de slabire

In primul rand trebuie sa ne intrebam de ce vrem sa slabim? Care sunt motivele?

  • fizice: principalele semne al obezitatii (dispnee, cefalee, vertij, greutate in picioare)
  • medicale: hipertensiune, coxartroza, pancreatita etc
  • psihologice: atitudine de respingere a propriului corp, presiunea factorilor externi anturajul, familia, prietenii etc
  • estetice si vestimentare
  • preventive
  • profesionale
  • sportive

Sa ne intoarcem putin in timp si sa ne gandim cand am inceput sa luam in greutate?

  • etapele vietii genitale la femei: pubertate, avort spontan, avort provocat, sarcina, menopauza
  • tratament chirurgical: adenidectomie, tonsilectomie, apendicectomie, interventii asupra bazinului mic
  • tratament medical: litiu, neuroleptice, antidepresive, sulpiride (mai ales pentru afectiunile nervoase)
  • scchimbarea modului de viata: incetarea exercitiilor fizice, revenirea la viata activa etc
  • schimbarea alimentatiei: cantina restaurant etc
  • tulburari psihoafective: doliu, divort, stres socioprofesional

Tratament medical anterior ?

  • Ce fel de regim si rezultatele acestuia
  • folosirea unor medicamente pentru slabit: anorexigene, extracte tiroidiene, diuretice (risc de hiperaldosteronism, de aldosteronism secundar)
  • alte modalitati de tratament

Sa ne examinam starea psihologica, suntem ok?

  • comportamentul alimentar: ciugulitul intre mese, compulsii, bulimie, mancat noaptea etc
  • stabilitatea emotionala: anxietate, depresie, somn etc
  • comportamentul sexual si legaturile sale cu alimentatia
  • apetitul pentru efort fizic

Este timpul sa ne privim corpul !

  • caracteristicile anatomice ale obezitatii: ginoida, androida, mixta, lipodistrofie
  • masura circumferintelor: in special raportul talie sold. De exemplu daca raportul talie sold este de peste 0.80 la femei si 0.95 la barbati, acest raport favorizeaza insulinorezistenta care este un factor al hiperinsulinismului, hiperglicemiei, hipertensiuni, hiperlipidemiei si hipofibrinolizei, deci al riscului cardio vascular
  • Atentie la suprasolicitare deoarece afecteaza: aparatul cardiovascular, aparatul respirator, aparatul locomotor
  • cautarea semnelor endocriniene: la nivelul tiroidei, glandelor suprarenale, gonadelor, hipofizei. (acestea sunt rar intalnite)

Ai nevoie de un meniu special pentru a trata obezitatea? Studiaza fiecare meniu in parte si vezi care ti se potriveste cel mai bine! din cadrul regimului obezitatii comune fara complicatii detaliat !

Sport activitate fizica

Sportul este indispensabil si de neanlocuit, deoarece are o actiune lipolitica de netagaduit, atat timp cat il practicam suficient de mult insa cu prudenta, evolutia trebuie supravegheata si controlata, atentie la supraantrenament. Activitatea fizica favorizeaza dezvoltarea musculara prin arderea grasimilor, tot sportul tinde sa ne impace cu propriul corp, in plus atunci cand faci sport nu suporti sa fi gras!

Vrei sa slabesti ? Vezi diete, s-ar putea sa-ti fie utile urmatoarele metode de slabit !

Te intereseaza rubrica alimentatie ? | Vezi postari recente ! | «- inapoi

MOTIVARE / AMBIȚIE

PUNE O HÂRTIE DE 1 leu de fiecare dată când te antrenezi. Setează-ți scopul la 100 de antrenamente. Odată atins răsfață-te cu 100 RON. Succes !Motivează-te !

Trei lucruri care-ti fac ziua mai sanatoasa: 1. Bea un pahar cu apa in plus; 2. Urca pe scari; 3. Mananca ceva verde;Motivează-te !

Când încetezi să-ți mai urmărești scopurile, literalmente comiți : sinucidere spirituală !Motivează-te !

Succesul nu vine singur la tine ... tu trebuie sa te duci spre el !Motivează-te !

De ce ai alege sa esuezi cand succesul este doar o optiune ?Motivează-te !

Cineva mai ocupat ca tine se antreneaza chiar acum !Motivează-te !

Intotdeauna este bine sa fi in forma ... pentru ca niciodata nu sti ce te asteapta !Motivează-te !

În primul rând trebuie sa obtii o pasiune pentru functionare. Sa iubesti dimineata, sa iubesti traseul si ritmul de pe aceasta pista numita viata ! Motivează-te !

Nu ma opresc cand ma simt obosit ! Ma opresc cand am terminat !Motivează-te !

SPONSORIZATE

TOP MUZICĂ FITNESS

Top 10 muzică Fitness God 2017 - cele mai ascultate melodii fitness în 2017.
Monitorizează-ți stilul de viață !

distribuie conținutul Distribuie pe Facebook !