Votat : Foarte folositor
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Alimentatie pentru sportivi

Alimentatie pentru sportivi si energizante

Afla despre ratiile de antrenament, dinaintea si din ziua competitiei, despre energizante cat si despre ratia de recuperare ale alimentatiei pentru sportivi.
Categorie:alimentatie
Autor:
Ultima actualizare:
Link: alimentatie/alimentatie_pentru_sportiv.php
Alimentatie sportivi ratie de antrenament, ratie in ziua competitiei si ratie de recuperare + energizante

Ratia de antrenament

Dintre doi atleti de valoare egala va obtine rezultate mai bune cel care are alimentatia cea mai echilibrata. Exista 6 tipuri de ratii pentru sportivi:

Ratia de antrenament este de departe cea mai importanta, pentru ca permite repartizarea in tisulara a aportului alimentar in perioada de pregatire, cantitativ pacientul nu trebuie sa fie ingradit in standarde cantitative, ratia medie este de 3.500 Cal pentru barbati si de 2.800 pentru femei. Calitativ, cum trebuie sa arate alimentatia vezi echilibru in alimentatie.

  • Apa nu trbuie sa lipseasca minim 1 ml pe calorie calculeaza aici necesarul de lichide in functie de greutatea ta.
  • Vitamine si saruri minerale: daca alimentatia este bine echilibrata, ea asigura materialul enzimatic si mineral util si necesar.
  • Trebuie evitate anumite alimente cu un continut prea ridicat de acid uric sau de acid oxalic
  • Trebuie evitate mancarurile grase si indigeste

Energizantele

Un produs energizant se defineste ca un produs care imbunatateste performantele sportive. Dintre aceste produse distingem doua categorii: cele care provin din alimentatie si cele medicamentoase, acestea din urma sunt cel mai adesea substante dopante interzise (amfetamine, anabolizante etc). Energizantele naturale sunt permise de exemplu L-carnitina. La producerea sa contribuie lizina si metionina, vitamina B2, vitamina B6, si fierul. In interiorul tesuturilor are loc zilnic o sinteza autonoma de circa 16-20g. L-carnitina nu arde grasimile!

Ratia in saptamana dinaintea competitiei

Alimentatia nu trebuie sa fie modificata mai ales prin adaosul de glucide, tot ce trebuie este sa fie echilibrata. Rezultatele pozitive se obtin in urma unei bune igiene alimentare, nu in excesul de alimente consumate in ajunul competitiei, conform zicalei ,,porcul nu se ingrasa in ajun" care este foarte adevarata, ba din contra prin schimbarea meniului nu facem decat sa dereglam toate metabolismele.

Ratia in ziua competitiei

Se va respecta legea celor trei ore:

  • ultima masa dinaintea competitiei trebuie luata cu cel putin 3 ore inainte ca sportivul sa faca efort
  • aceasta ultima masa trebuie sa fie echilibrata si usor de digerat

Ratia de asteptare

Cu cat urcam mai sus in ierarhia competitilor, cu atat intalnim mai multi atleti neurotonici. Aceasta neurotonie anexoasa este responsabila, intre altele, pentru hiperglicemie si pentru fenomene de hiperinsulinism reactionale care la randul lor antreneaza o hipoglicemie in momentul inceperii competitiei.

Ratia de asteptare are drept scop corectarea acestor variatii de glicemie ce dauneaza sistemului nervos central, al carui unic nutriment este glucoza. Ratia de asteptare consta in asigurarea unor cantitati dintr-un zahar cu absorbtie rapida, diluat in apa la temperatura ambianta, o data la jumatate de ora sau o data pe ora intre ultima masa dinaintea competitiei si inceputul acesteia

Ratia de recuperare

Efortul antreneaza o serie de tulburari biologice care trebuie tratate cat mai repede posibil. Procesele de inlaturare a uzurii nu pot avea loc decat dupa ce s-au realizat procesele de detoxsifiere. De aici rezulta ca ratia, in primele 24 de ore dupa competitie, ttrebuie sa fie:

  • hipocalorica: sportivului obosit nu ii este foame
  • foarte bogata in lichide: pentru a compensa apa pierduta prin transpiratie si a realiza o adevarata cura de diureza menita sa elimine metabolitii toxici
  • hipoproteica: pentru a nu suplimenta cu azot alimentar azotul rezultat din procesele de uzura
  • cu un continut normal de lipide
  • cu un continut normal de glucide

Citeste si exemple de meniuri, ratia de antrenament sau regimul in ajunul competitiei, in ziua competitiei si in primele trei zile dupa competitie !

Ce trebuie sa tinem minte?

  • alimentatia nu trebuie modificata in ultima saptamana dinaintea competitiei !
  • in ziua competitie se va respecta legea celor trei ore !
  • dupa competitie inlaturarea uzurii nu se face decat dupa procesele de detoxifiere !
Te intereseaza rubrica alimentatie ? | Vezi postari recente ! | «- inapoi

MOTIVARE / AMBIȚIE

Daca vrei PACE ... Antreneaza-te pentru RAZBOI!Motivează-te !

Nu exista nici un secret pentru a avea success, este doar rezultatul prepararii, muncii din greu si invatarii din greseliMotivează-te !

Ești imobilizat numai de zidurile pe care le-ai construit singur !Motivează-te !

Ce o sa faci cu unica ta viata ?Motivează-te !

Fi optimist nu negatron !Motivează-te !

Astazi voi face ce altii nu fac... pentru ca maine sa pot face ce altii nu pot !Motivează-te !

Picaturile de transpiratie sunt defapt lacrimile grasimii !Motivează-te !

In momente de incertitudine, inchide ochii, imagineaza-te peste un an ... dupa care treci inapoi la ANTRENAMENT !Motivează-te !

Nu aștepta să-ți atingi scopul pentru a te mândrii. Fii mândru pentru fiecare pas pe care îl faci pentru a-ți atinge scopul !Motivează-te !

SPONSORIZATE

TOP MUZICĂ FITNESS

Top 10 muzică Fitness God 2016 - cele mai ascultate melodii fitness în 2016.
Monitorizează-ți stilul de viață !

distribuie conținutul Distribuie pe Facebook !