Votat : Foarte folositor
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Totul despre apa

Apa si Racoritoarele dietetice

Multi in ziua de azi nu inteleg rolul vital al apei in organismul uman, si cum putem ameliora cu aceasta starea sanatatii societatii noastre. Afla despre apa si rolul vital al acesteia in stres, depresie si suprapoderabilitate.
alimentatie
Totul despre apa

Apa si rolul vital

Multi in ziua de azi nu inteleg rolul vital al apei in organismul uman, si cum putem ameliora cu aceasta starea sanatatii societatii noastre. Lipsa apei in situatii fiziologice care pot deveni ulterior conditii de aparitie ale afectiunii, cum combatem stresul si depresia, supraponderabilitatea, vom afla cum sa ne trezim cu zambetul pe buze. Cand viata pe pamant a devenit un obiectiv, pentru a supravietui in afara unei surse apropiate de apa, de-a lungul timpului la organismele vii s-a dezvoltat si imbunatatit un sistem de mentinere a apei, creat pentru dezvoltarea ulterioara a specilor. Acest proces de adaptare temporara la dezhidratarea tranzitorie a fost mostenit ca un sistem bine conturat in organismul uman si este infrastructurat tuturor sistemelor operative din organismului omului modern.

Organismul uman este compus intr-o proportie de 25% din materie solida, si 75% apa. Tesutul creierului contine apa intr-o proportie de 85%. Vezi cati litrii de apa trebuie sa consumi zilnic in functie de greutatea ta!

,,Gura uscata"

Gura uscata este considerata ca semn al nevoii de apa a organismului, necesitate care se considera ca nu exista daca aceasta senzatie nu este prezenta ceea ce este complet eronat! Senzatia de ,,gura uscata" este de fapt, ultimul semn al unei deshidratari severe. Daunele apar la un nivel de deshidratare persistenta, care nu se manifesta neaparat cu senzatia de ,,gura uscata". Pentru a facilita actiunea de mestecare si inghitire a hranei, saliva este produsa chiar daca restul organismului este deshidratat, deci chiar daca organismul nostru inca produce saliva nu inseamna ca nu suntem deshidratati!

Deshidratarea cronica a organismului inseamna lipsa persistenta a apei pe o durata oarecare de timp, la fel ca si in cazul lipsei vitaminei C in scorbut, sau a vitaminei B in beri-beri, sau a fierului in anemie, sau a vitaminei D in rahitism, cea mai eficienta metoda de tratare a tulburarilor este administrarea unei doze suplimentare a elementului care este insuficient !

Stresul si depresia

Se spune ca starea de depresie exista atunci cand creierul, confruntat cu probleme emotionale puternice, coreleaza cu dificultate toate actiunile care necesita simultan atentie. acest fenomen a devenit atat de acaparator, incat induce starea de incapacitate a persoanei afectate.

Din nefericire unii oameni nu vor putea face fata fricii, anxietatii si furiei care sunt asociate cu starea depresiva, asigura-te ca nu faci parte dintre ei! Consultand un medic de specialitate, veti obtine o forma de tratament medicamentos, aceste medicamente sunt foarte puternice si de multe ori periculoase. Unele forme ale acestora induc pacientului tratat incapacitatea de a avea stari emotionale in ceea ce ii priveste pe ei insisi sau pe cei din jurul lor. La persoanele vulnerabile in acest sens, unele dintre aceste medicamente, pot distruge empatia si chiar pot fixa idei negative, aceste persoane pot deveni un real pericol pentru ele avand tentative de sinucidere cat si pentru societate, prin acte antisociale si omucideri.

Teama, anxietatea, insecuritatea, probleme matrimoniale si emotionale persistente, pot fi asociate cu stresul social, acestea sunt rezultatele lipsei cantitatii de apa suficiente, pana in punctul in care este afectata structura tesutului din care este alcatuit creierul. creierul foloseste impulsuri electrice, datorita deshidratarii, nivelul de generare al energiei in activitatea acestuia este scazut. Aceasta functionare necorespunzatoare a creierului este recunoscuta sub denumirea de depresie. Aceasta stare depresiva cauzata de deshidratare poate conduce la sindromul oboselii cronice, aceasta eticheta este pusa in urma unei serii intregi de probleme fiziologice serioase care par sa fie asociate cu stresul.

In orice caz dupa o perioada timp de corectare a deshidratarii si a complicatiilor sale metabolice, sindromul oboselii cronice poate fi indepartat fara sa lase nici o urma.

Supraponderabilitatea


Senzatiile de sete si de foame provin din nivelele scazute ale surselor de energie. Pentru mobilizarea energiei depozitata in grasimi, individului ii este necesar mecanismului de eliberare a hormonilor. Acest lucru dureaza o perioada de timp si presupune si unele activitati fizice de eliberare a energiei.

Senzatiile de foame si de sete sunt generate simultan pentru a induca necesitatiile creierului, noi nu recunoastem aceste senzatii, de foame si sete, si presupunem ca acesti doi indicatori sunt un indemn sa mancam. Consumam alimente chiar si atunci cand organismului ii trebuie numai apa. Persoanele care au pierdut in greutate, band apa inainte de a consuma alimentele, au reusit sa distinga separat aceste doua senzatii.

In ceea ce priveste activitatea fizica, trebuie sa stim ca atunci cand masa musculara este inactiva, aceasta e mai usor de afectat iar proteinele acesteia sunt mai usor de descompus pentru convertirea in zahar. Dar daca muschii sunt activi, ei incep sa-si metabolizeze unele din depozitele de grasimi, considerate fiind ca surse alternative de energie pentru activitatea lor, pentru mentinerea sau marirea volumului masei musculare. Pentru a realiza acest lucru, ei incep prin activarea enzimei de descompunee a grasimilor. Activitatea acestei enzime este usor de observat dupa o ora de mers pe jos si isi mentine activitatea de descompunere pentru inca 12 ore. Odata ce masa musculara incepe sa foloseasca grasimile, creierului ii va fi pusa la dispozitie o cantitate mai mare de zahar.

Prin exercitiile repetate cum ar fi mersul pe jos in mod regulat,activitatea enzimelor de ardere a grasimilor va deveni mai evidenta. Corpului omenesc inca ii mai este necesara activitatea musculara pentru mentinerea functiilor normale. Daca creierul este solicitat mai mult (in perioadele de stres) si organismul nu este solicitat proportional, pentru aprovizionarea creierului cu zaharul necesar, majoritatea persoanelor au tendinta sa manance mult mai des si in cantitati mult mai mari, mai dramatic fiind atunci cand individul nu recunoaste nevoia de apa a organismului pentru refacerea surselor de energie iar in loc de apa, mananca mai multe alimente. In perioadele de stres, organismul se deshidrateaza! Motivul pentru care exista tendinta de a lua in greutate mai ales in perioadele de stres, este simplu: noi mancam pentru a-i furniza creierului energia de care are nevoie in activitatea sa constanta numai ca energia care provine de la alimente si ajunge la creier este de doar 20%, restul va fi depozitat treptat, daca activitatea musculara nu-si consuma partea alocata. Avand apa drept sursa de energie acest lucru nu se mai intampla. Apa in exces se elimina sub forma de urina. Citeste si  articololul Alimentatie pentru combaterea obezitatii sau regimul obezitatii comune

Racoritoarele dietetice pot cauza cresterea in greutate


Racoritoarele dietetice, o gama larga de racoritoare, desi nu contin un numar apreciabil de calorii, totusi pot conduce la cresterea in greutate la persoanele care le consuma. Se presupune ca aceste racoritoare pot inlocui necesarul de apa al organismului, numai datorita faptului ca aceste bauturi contin apa, organismului ii este satisfacuta adecvat nevoia de apa, lucru complet eronat! Cresterea consumului de racoritoare, mai ales cele care contin cofeina, este principalul punct de plecare al multora din problemele de sanatate din societatea noastra. Conceptia gresita ca orice lichid este echivalent apei necesare organismului, sta la baza aparitiei multor afectiuni inclusiv cresterea in greutate.

Cofeina, componenta de baza a majoritatii bauturilor racoritoare, afecteaza rinichii, cauzand o crestere a cantitatii de urina, cofeina are proprietati diuretice, fiind un agent fiziologic de deshidratare, acesta este motivul pentru care o persoana bea multe pahare de suc pe zi dar nu-si potoleste setea!

Sucurile cofeinizate determina la persoanele sedentare o crestere in greutate

Ce trebuie sa tinem minte?

  • ,,gura uscata" este de fapt, ultimul semn al unei deshidratari severe.
  • teama, anxietatea, insecuritatea, probleme matrimoniale si emotionale persistente, pot fi asociate cu stresul social, acestea sunt rezultatele lipsei cantitatii de apa suficiente
  • Fara ciugulit intre mese
  • senzatiile de foame si de sete sunt generate simultan pentru a induca necesitatiile creierului, noi nu recunoastem aceste senzatii, de foame si sete, si presupunem ca acesti doi indicatori sunt un indemn sa mancam.
  • prin exercitiile repetate cum ar fi mersul pe jos in mod regulat,activitatea enzimelor de ardere a grasimilor va deveni mai evidenta
  • racoritoarele dietetice mai ales cele care contin cofeina, pot conduce la castigarea in greutate
  • Afla cum este apa distribuita in organism.

Posări similare

Câtă apă conține corpul tău.

Calculator necesar de apă zilnic

MOTIVEAZĂ-TE

Setează-ți scopuri înalte și nu te opri până nu le atingi !Motivează-te !

Nu-ti pierde speranta ! Cand soarele apune pe cer apar stelele !Motivează-te !

O atitudine gresita este ca si un cauciuc dezumflat. Nu poti ajunge nicaieri pana nu-l schimbi! Motivează-te !

Nu este niciodata prea tarziu ca sa fi minunat/a !Motivează-te !

Neatza' !! Diferenta intre imposibil si posibil se afla in determinare !Motivează-te !

Nu-ți abandona corpul, află ce se întâmplă cu corpul tău când nu mai faci exerciții fizice ! Motivează-te !

Orice reusita mare este rezultatul muncii din greu si asteptarii.Motivează-te !

Bodybuilderii pot face orice !Motivează-te !

Fii cineva care te face fericit /ă !Motivează-te !

SPONSORIZATE

Monitorizează-ți stilul de viață !

Distribuie pe Facebook !