Votat : Extrem de folositor
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Compozitia unei mese echilibrate

Masa echilibrata folosind formula 421 GPL

Compozitia unei mese echilibrate prin formula 421 GPL, glucide, protide, lipide si care trebuie sa fie compozitia unei mese echilibrate.
Categorie:alimentatie
Autor:
Ultima actualizare:
Link: alimentatie/compozitia-unei-mese-echilibrate.php

Compozitia unei mese echilibrate

Definitie formula 421 GPL

Formula 421GPL reprezinta numarul de parti din fiecare dintre familiile G reprezinta familia glucidelor, P reprezinta familia proteinelor, si L reprezinta familia lipidelor, aceste 3 familii GPL trebuie sa intre in compozitia fiecareia dintre cele trei mese inclusiv in mic dejun! Astfel ajungem la urmatoarea formula pentru fiecare masa in parte : 4 parti de G (glucide), 2 parti de P(proteine) si 1 parte de L (lipide)= 421-GPL.

Ce inseamna o parte

Partea difera de la un individ la altul si poate fi orice aliment sau alimente, care face sau fac parte din familiile G (glucide) P (proteine) si L(lipide), astfel ajungem la urmatorul rezultat pentru metoda 421-GPL: 4 parti de G= 4 alimente care fac parte din familia glucidelor, 2 parti de P= 2 alimente care fac parte din familia proteinelor, si 1 parte de L= 1 aliment care face parte din familia lipidelor. Pentru a sti repartizarea alimentelor cititi mai jos:

Familia G (glucide)

Cruditati, Legume:

anghinare, morcov, telina, ciuperci, varza rosie si verde, conopida, castraveti, laptuci, fetica si alte tipuri de salate, andive, marar, ridichii, lastari de soia sau rosii.

Fructe:

caise, ananas, avocado, banane, nectarine, cirese, lamai, clementine, coacaze negre, smochine, capsuni, zmeura, rodii, coacaze, kaki, mandarine, pepene galben, mure, mosmoane, portocale, grepfrut, piersici, pepene verde, pere, prune, struguri, mere, manga, papaia, sau sucurile de fructe, fara zahar.

Fainoase si feculente:

faina, cereale pentru micul dejun, gris sau taioca, diverse tipuri de paine din grau si din secara, paine prajita si pesmeti, biscuiti uscati, prajituri si produse de patiserie, cartofi, paste, orez, legume uscate, castane ignama, makabo, manioc sau taro.

Produse zaharoase:

zahar alb, zahar brun, miere sau melasa, dulceata, jeleuri, bomboane, ciocolata, bauturi racoritoare (limonada, sucuri carbogazoase, diferite tipuri de cola, bauturi tonice sau bitteruri)

Familia P (protide)

Proteine lactate:

lapte integral, degresat, semidegresat, pasteurizat, sterilizat, condensat sau lapte praf, lapte fermentat (iaurt, chefir), branzeturi proaspete ( branzeturi de vaci, petit suisse, demi-sel, fontainblue, branzeturi de capra), branzeturi fermentate (moi si cu mucegai in exterior, camembert, brie, coulommiers, cu coaja, albastre si roquefort), tari ( presate nefierte, saint-paulin, de olanda, cantal) presate fierte (gruyere, parmezan), branzeturi de capra.

Proteinele non-lactate:

produse de macelarie, mezeluri, maruntaie (carne de vita, de cal, de miel, de oaie, de porc, vanat) carne de pasare ( de pui, de bibilica, de porumbel, de gasca) mezeluri (carnati si salam, sunca, pateuri, galantina, caltabos, carnacior de porc, sangerete), organe ( creier, ficat, limba, rinichi, momite, inima, burta), crustacee, oua, legume uscate, soia.

Familia L (lipde)

Lipide de origine animala:

unt, smantana, untura, grasime de gasca, de vita si de oaie.

Lipide de origine vegetala:

uleiuri lichide ( de arahide, de masline, de floarea soarelui, de porumb, de soia, de samburi de struguri, rapita, nuci sau amestecuri), uleiuri dense ( vegetalin, copra), margarine, fructe oleaginoase.

De retinut

Micul dejun trebuie sa furnizeze 25% din ratia de calorii zilnica, adica in jur de 750 Cal si 25 g de proteine pentru un adult cu activitate fizica medie !

Meniuri echilibrate pentru formula 421 GPL

Afla mai multe informatii despre alimentatia echilibrata si bucura-te de 2 meniuri echilibrate saptamanal!

Te intereseaza rubrica alimentatie ? | Vezi postari recente ! | «- inapoi

MOTIVEAZĂ-TE

Ești imobilizat numai de zidurile pe care le-ai construit singur !Motivează-te !

Varsta nu reprezinta o bariera ci doar o limita in mintea ta. Limitele exista sa fie depasite !Motivează-te !

Setează-ți scopuri înalte și nu te opri până nu le atingi !Motivează-te !

PUNE O HÂRTIE DE 1 leu de fiecare dată când te antrenezi. Setează-ți scopul la 100 de antrenamente. Odată atins răsfață-te cu 100 RON. Succes !Motivează-te !

O să devin mai puternic / ă decât cea mai puternică scuză a mea ! Motivează-te !

Peste un an de acum iti vei dori sa fi început ASTAZI ! Motivează-te !

Trei lucruri care-ti fac ziua mai sanatoasa: 1. Bea un pahar cu apa in plus; 2. Urca pe scari; 3. Mananca ceva verde;Motivează-te !

Nu-ți abandona corpul, află ce se întâmplă cu corpul tău când nu mai faci exerciții fizice ! Motivează-te !

Antreneaza-te ca "NEBUNUL" sau ramai la fel!!Motivează-te !

SPONSORIZATE

Monitorizează-ți stilul de viață !

Distribuie pe Facebook !