Votat : Extrem de folositor
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Prevenirea obezitatii la copii

Prevenire si recomandari pentru obezitatea infantila la copii

Prevenirea obezitatii infantile la copii si recomandari pentru prevenirea obezitatii. Sfaturi si moduri simple de prevenire.
Categorie:alimentatie
Autor:
Ultima actualizare:
Link: alimentatie/prevenire_obezitate_la_copii.php

prevenirea obezitatii la copii

Nu este un secret faptul ca obezitatea la copii duce la boli cronice care pana nu de mult erau caracteristice adultilor. Obezitatea infantila trebuie prevenita rapid prin masuri constante si pe termen lung mai ales in familiile unde parintii sau alti apropiati ai copiilor sunt obezi pentru ca acestia reprezinta un model in privinta stilului de viata .

Recomandari pentru prevenirea obezitatii

  • Scaderea aportului caloric la o masa prin micsorarea treptata a portiilor

Trebuie sa avem ca obiectiv aducerea copilului la o greutatea normala (calculeaza cu ajutorul calculatorului de greutate greutatea ideala) prin micsorarea treptata a portiilor pregatind astfel copilul atat psihic cat si fizic pentru pierderea in greutate. Micsorarea numarului de calorii consumate (calculeaza necesarul zilnic de calorii folosind calculatorul caloric) sub forma solida si lichida cat si miscarea fizica vor duce la rezultate considerabile.

  • Nu fortati copilul sa curete farfuria

Mancatul emotional este un obicei nesanatos care poate fi cultivat cu aceasta atitudine.
Este dovedit ca cei mici pentru a se simtii iubiti si apreciati cauta sa manance tot din farfurie de aceea mai bine ne gandim cat punem in acea farfurie decat sa fortam copilul sa curete farfuria.

  • Evitarea alimentatiei de tip fast-food

Nu numai numarul de calorii conteaza cat si calitatea caloriilor in sine, de aceea conteaza enorm din ce fel de alimente provin acestea. Chiar daca shake-urile, sucurile sau mancarurile de tip fast food pot fi delicioase, din punct de vedere nutritional acestea sunt foarte dezechilibrate si cu foarte multe calorii care nu aduc nimic bun organismului.

  • Exercitiul fizic in aer liber sau intr-un cadru organizat trebuie incurajat

Cursuri de dansuri, judo, fotbal, baschet, tenis, o plimbare cu bicicleta sau cu rolele sunt doar cateva activitati pentru care trebuie sa ne facem timp. In ziua de astazi avem la indemana atatea optiuni de unde sa alegem, important este doar sa ne dorim acest lucru. O activitate fizica organizata si constanta va tine sub control greutatea copilului, va sporii buna dispozitie prin stimularea secretiei de endorfina si de serotonina, secretii cunoscute si sub numele de hormonul fericirii, de asemenea va contribuii la disciplinarea copilului si la dezvoltarea abilitatilor de relationare cat si a abilitatilor motorii si psihice. Pentru mai multe idei de activitati fizice aruncati o privire si pe articolul fitness pentru copii.

  • Alimentatia sanatoasa

Copilul trebuie incurajat sa discute despre alimentatia sanatoasa si principiile unui stil de viata sanatos. Folosind piramida alimentatiei sanatoase putem construii un meniu pentru cateva zile. Gatitul impreuna ii va oferi copilului ocazia sa isi foloseasca imaginatia.

  • Micsorarea timpului petrecut in fata calculatorului si a televizorului

Studiile arata clar: in UE 1 din 7 copii sufera de obezitate sau sunt supraponderali iar in Romania 19% dintre romani fac miscare in mod regulat. Trebuie sa tinem minte ca in lipsa unei alternative oferite de parinti, pentru multi copii cea mai atractiva modalitate de petrecere a timpului liber este in fata calculatorului.

  • Importanta somnului

Lipsa de odihna duce la cresterea productiei de grelina si la diminuarea leptinei. Acesti doi hormoni reglementeaza senzatia de foame. Asa dar somnul este foarte important iar pentru copii sunt recomandate circa 10 ore de odihna.

Tinand cont de cele spuse mai sus avem sansa sa prevenim obezitatea si complicatiile acesteia atat la copii cat si la adulti!

S-ar putea sa te intereseze si Obezitatea si depistarea obezitatii la copii !

Afla mai multe despre: Fitness pentru copii !

Te intereseaza rubrica alimentatie ? | Vezi postari recente ! | «- inapoi

MOTIVEAZĂ-TE

Orice reusita mare este rezultatul muncii din greu si asteptarii.Motivează-te !

Nivelul tau de fitness este 100% mental Corpul tau nu va merge unde mintea nu-l impinge !Motivează-te !

Nimic in lume nu poate opri un om cu atitudinea corecta sa isi atinga scopul, nimic in lume nu-l poate ajuta pe cel cu atitudinea incorecta.Motivează-te !

Daca te-ai plictisit sa o iei mereu de la capat renunta sa te mai "dai batut" !Motivează-te !

Succesul antrenamentelor inseamna esecul nemultumirilor, resentimentelor si durerii !Motivează-te !

Antreneaza-te ca o bestie, arata ca o frumusete !Motivează-te !

Crede în tine !Motivează-te !

Eșecul de astăzi nu are nici o influență asupra succesului de mâine !Motivează-te !

Azi am alergat 35 de km ! Tu ?Motivează-te !

SPONSORIZATE

Monitorizează-ți stilul de viață !

Distribuie pe Facebook !