Votat : Votează !
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Totul despre calorii în nutriție și digestie

Necesar caloric metabolism activitate și digestie

Totul despre calorii în nutriție, pentru digestie, în funcție de activitate fizică și metabolismul bazal.
alimentatie

totul despre calorii

Caloriile în nutriție

Conform dex-ului termenul de calorii poate avea mai multe sensuri plecând de la unitatea de măsură care indică valoarea energetică a unui aliment până la unitatea de măsură care indică energia furnizată organismului de un aliment.

Așadar trebuie să știm de la bun început că :

1 gram de proteine = 4 calorii;

1 gram de carbohidrați = 4 calorii;

1 gram de grăsimi = 9 calorii;

Vezi tebelul cu alimente bogate în proteine, carbohidrați și grăsimi esențiale.

Corpul uman este dependent de caloriile furnizate de alimente pentru a funcționa la parametrii normali, necesarul caloric zilnic fiind împărțit în 3 grupe după cum urmează:

1. Metabolismul Bazal

Metabolismul bazal este cunoscut și sub prescurtarea de BMR ( Basal metabolic rate) reprezintă necesarul zilnic de calorii pentru ca organismul nostru să funcționeze normal. Acest număr de calorii reprezintă circa 60% din totalul caloric zilnic și ne este necesar pentru funcționarea surselor vitale (respirație, funcționarea corectă a organelor și a celulelor).

Pentru a evita problemele de sănătate trebuie să fim foarte atenți ce mâncăm astfel încât numărul caloriilor furnizate de mesele zilnice să fie egal sau mai mare decât cel rezultat prin următoarele calcule:

Femei: BMR = 655,096 + (9,562 x greutatea în kg) + (1,850 x înălțimea în cm) - (4,676 x vârsta în ani)
Bărbați: BMR = 66,743 + (13,752 x greutatea în kg) + (5,003 x înălțimea în cm) - (6,755 x vârsta în ani).

Dacă nu aveți chef de calculat folosiți calculatorul necesar de calorii zilnice !

Pentru a afla necesarul de calorii zilnice, trebuie să adăugăm la acest rezultat și:

2. Caloriile necesare pentru digestie

Energia necesară pentru digestie reprezintă circa 10% din totalul caloriilor zilnice datorită procesului de prelucrare a alimentelor de către organism.

De exemplu pentru digerarea a 25 grame de proteine organismul are nevoie de 30 de calorii, în cazul glucidelor și lipidelor, organismul are nevoie de aproximativ 4-6 calorii.

De aici reiese și ideea de bază pentru o viață sănătoasă: consumați 3 mese pe zi. Este logic nu? Dacă noi mâncăm o singură dată pe zi (foarte multă mâncare de obicei) corpul nostru va consuma o singură dată pe zi caloriile necesare pentru digestie pierzând astfel echilibru necesarului de calorii zilnic rezultând kilogramele în plus.

Tot de aici reiese și ideea mai multor mese mici pe zi pentru a pierde în greutate. De exemplu pentru 5 mese mici pe zi corpul nostru o să ardă mai multe calorii și nu o  singură dată ci de cinci ori pe zi.

3. Calorii necesare in functie de activitatea fizica

Caloriie utilizate pentru activitățile fizice reprezintă 20-30% din totalul caloric. Numărul acestor calorii este cunoscut și sub denumirea de consum energetic și  diferă țn funcție de activitatea fizică după cum urmează: Sedentar (fără efort fizic, muncă de birou) - BMR x 1,2

- Activitate foarte ușoara (efort fizic ușor sau antrenamente ușoare 1-3 zile pe săptămână) - BMR x 1,375

- Activitate moderată (efort de intensitate moderată sau antrenamente 3-5 zile pe săptămână) - BMR x 1,55

- Activitate intensă (efort de intensitate mare sau antrenamente 6-7 zile pe săptămână) - BMR x 1,725

- Activitate foarte intensă (efort de intensitate foarte mare, muncă fizică grea sau antrenamente 6-7 zile pe săptămână, uneori de 2 ori pe zi) - BMR x 1,9

Dacă tot suntem la activități fizice este bine de știut faptul că în primele 20 de minute de antrenament, corpul va utiliza rezervele de glucide pentru a susține efortul muscular . Abia după 20 de minute de efort fizic corpul va utiliza grăsimile pentru a produce energie. Așadar antrenați-vă minim 30 de minute !

Vezi câte calorii consumi în funcție de activitatea ta !

După cum putem observa dacă ținem cont de toate cele trei grupe prezentate mai sus putem ști totul despre calorii și ne putem afla necesarul zilnic caloric.

Află-ți necesarul de calorii folosind calculatorul necesar caloric zilnic sau vezi câte calorii au alimentele pe care le consumi ! S-ar putea să te intereseze și calculatorul de calorii în funcție de ce alimente ai în dietă: Vezi Planificator meniu !

MOTIVARE / AMBIȚIE

Fi optimist nu negatron !Motivează-te !

Fă-ți corpul cel mai sexy accesoriu pe care îl porți !Motivează-te !

Super motiveaza-te cu un videoclip superb gata sa te incarce cu energie !Motivează-te !

Nu aștepta să-ți atingi scopul pentru a te mândrii. Fii mândru pentru fiecare pas pe care îl faci pentru a-ți atinge scopul !Motivează-te !

"Obsesia" este un cuvant pe care lenesii il folosesc pentru a-I descrie pe cei dedicati !Motivează-te !

Nu exista nici o scurtatura pentru a ajunge in locurile care merita vizitate !Motivează-te !

Nu te oprii până nu ești mândru ! Motivează-te !

Peste un an de acum iti vei dori sa fi început ASTAZI ! Motivează-te !

Nu ai nici o scuza pentru felul cum arati, nu ai nici o scuza pentru felul cum te simti ! E timpul sa te schimbi !Motivează-te !

SPONSORIZATE

TOP MUZICĂ FITNESS

Top 10 muzică Fitness God 2017 - cele mai ascultate melodii fitness în 2017.
Monitorizează-ți stilul de viață !

Distribuie pe Facebook !