Votat : Foarte folositor
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Categorie : Bodybuilding Culturism

Totul despre bodybuilding culturism

Cand a aparut bodybuilding-ul sau culturismul, ce inseamna bodybuilding, care sunt principiile de baza ale antrenamentului pentru castigare in greutate si sfaturi pentru o nutritie potrivita. Postari recente
Categorie:fitness » bodybuilding
Autor:

Ce inseamna bodybuilding 

Perioada in care a aparut acest sport numit Bodybuilding sau Culturism este intre 1880-1933 asa numita si ,,perioada timpurie". Bodybuilding-ul este o forma a modificarii corpului, incluzand o intensa crestere in volum a unui tesut, muschi sau organ in mod anormal datorita unei functii nutritive exagerate. Un practicant al acestui sport se va numi bodybuilder, un bodybuilder isi prezinta fizicul in fata unui juriu care il puncteaza in functie de aspectul sau.

Poti practica acest sport fie pentru recreeare, fie pentru imbunatatirea personala sau ca un sportiv profesionist. Chiar daca esti deficitar la o anumita grupa musculara sau nu ai predispozitie spre achizitionarea masei musculare, tot poti practica acest sport insa folosind un regim si un antrenament adecvat

Eugen Sandow este primul bodybuilder supranumit si tatal acestui sport, tot Sandow a initiat si primul concurs de bodybuilding numit ,, The Great Competition" care a avut loc la Londra, a pus bazele si competitiei Mr Olympia care a ramas cea mai importanta competitie pana in prezent.

Dupa al 2-lea razboi mondial bodybuilding-ul incepe sa cunoasca gloria, datorita oamenilor care acorda o atentie mult mai mare fizicului, alimentatiei, fortei, agresivitatii, dezvoltand un intreg lant de tehnici de antrenament, regimuri alimentare, aparate capabile sa-ti lucreze masa musculara cum nu mai existasera pana atunci. Au aparut multe organizatii de bodybuilding incluzand Amateur Athletic Union si International Federation of Body Building. In 1970 culturismul castiga in popularitate prin filmul ,,Pumping Iron" cu Arnold Schwarzenegger.

De-a lugul anilor bodybuilding-ul a crescut in popularitate atat de mult incat a ajuns o obsesie pentru unii oameni. Culturismul se axeaza pe cresterea in greutate, nu pe cresterea in forta, sunt doua lucruri diferite chiar daca sunt similare una cu alta. Antrenamentul pentru forta se axeaza pe cresterea in forta a masei musculare, in timp ce antrenamentul pentru castigare in greutate este un fel de antrenament pentru forta care foloseste greutati ca forta principala pentru a dobandi masa musculara.

Principiile de baza ale antrenamentului pentru castigare in greutate

Principiile de baza ale antrenamentului pentru castigare in greutate sunt cam aceleasi cu cele ale antrenamentului pentru forta mai exact include o manipulare a numarului de repetitii, serii, tempo, tipul de exercitii si greutati pentru a ajunge la rezultatele propuse in ceea ce priveste rezistenta, forta, forma si marimea. Seriile cu mai putine repetari pot fi executate cu greutati mai mari, dar se pierde in rezistenta. In concluzie antrenamentul pentru forta se executa cu greutati mici, repetari multe si pauze scurte intre serii iar antrenamentul pentru castigare in greutate se executa cu greutati mari, repetari mai putine si pauze mai mari intre serii.

Daca esti incepator nu trebuie sa incepi cu antrenamentul pentru castigare in greutate, mai intai trebuie sa faci un antrenament pentru forta, asa zis si de definire pentru ca altfel risti sa-ti suprasoliciti muschii si sa-ti faci mai mult rau decat bine.

Sfaturi pentru o nutritie potrivita

Cand v-ati hotarat sa incepeti un antrenament de bodybuilding, nutritia are un rol important si major in rezultatele programului dumneavoastra. Mancarea ne alimenteaza cu calorii, caloriile sunt ca niste biti micuti de energie pe care corpul nostru ii foloseste pentru activitatea fizica.

Pentru a avea suficienta energie in antrenamentul nostru, avem nevoie sa consumam diferiti nutrienti. Cei mai importanti sunt Carbohidratii care sunt sursa principala a corpului de glucoza. Glucoza este un carbohidrat simplu care este pastrat in masa musculara ca glicogen. Glicogenul este principala forma de energie care este pastrata in masa musculara si datorita lui muschii nostrii arata si se simt plini.

Postari recente bodybuilding :

Cum să pui masă musculară repede

Reguli de bază pentru a accelera asimiliarea de masă musculară prin dietă, antrenament și odihnă. Află cum să pui masă musculară repede !

Reguli de bază pentru a accelera asimiliarea de masă musculară prin dietă, antrenament și odihnă. Află cum să pui masă musculară repede !

Loading...

Erori frecvente în antrenamentul pentru brațe

Află despre erorile frecvente comise în timpul antrenamentului pentru brațe și cum să le evităm.

Află despre erorile frecvente comise în timpul antrenamentului pentru brațe și cum să le evităm.

Loading...

Erori frecvente în antrenamentul pentru spate

Află despre erorile frecvente comise în timpul antrenamentului pentru spate și cum să le evităm.

Află despre erorile frecvente comise în timpul antrenamentului pentru spate și cum să le evităm.

Loading...

Ghid pentru inceperea culturismului

Ghidul complet pentru inceperea culturismului pas cu pas: pregatirea, antrenamentul, exercitiile, greutatile, seriile, repetarile, forma adecvata, viteza adecvata si multe altele ...

Ghidul complet pentru inceperea culturismului pas cu pas: pregatirea, antrenamentul, exercitiile, greutatile, seriile, repetarile, forma adecvata, viteza adecvata si multe altele ...

Loading...

Bodybuilding pentru incepatori

bodybuilding pentru incepatori

De multe ori cand vine vorba de bodybuilding sau doar de aparitia intr-o sala de forta poate sa para intimidant pentru un incepator. Iata aici cateva sfaturi care pot fi utile pentru primul pas atat in bodybuilding cat si in sala de fitness:

Loading...

Antrenamentul nu mai da rezultate ?

Antrenamentul nu mai da rezultate ce este de facut !

Ce trebuie sa faci cand antrenamentul nu mai da rezultate, cand progresul ajunge la un impas iar rezultatele nu sunt cele dorite !

Loading...

Cum sa punem masa musculara


Alimentatia este foarte importanta in procesul de crestere a masei musculare, cea mai recomandata fiind mancarea organica, chiar daca este mai scumpa decat o mancare obisnuita, nu trebuie sa uitam ca "suntem ceea ce mancam"!

Loading...

Remodelarea corpului folosind echipament bodybuilding

banca pentru greutati

Remodelarea corpului folosind echipamente bodybuilding prin antrenamentul pentru forta care este unul dintre cele mai riguroase antrenamente. Toata munca pe care o depuneti in timpul unui antrenament de bodybuilding va va oferi beneficii in diferite moduri... Remodelarea bratelor folosind greutati libere, remodelarea picioarelor

Loading...

MOTIVEAZĂ-TE

Fitness-ul nu este despre a fi mai bun decât restul, este despre a fi mai bun decât obișnuiai tu să fii.Motivează-te !

Invingatorii nu renunta niciodata !Motivează-te !

Iarna se construiesc corpuri pentru VARA !Motivează-te !

Limitele exista doar daca le lasi sa existe !Motivează-te !

Setează-ți scopuri înalte și nu te opri până nu le atingi !Motivează-te !

Știai că lipsa exercițiului fizic, la nivel mondial , duce la același număr de decese precum cele cauzate de fumat ?Motivează-te !

Trei lucruri care-ti fac ziua mai sanatoasa: 1. Bea un pahar cu apa in plus; 2. Urca pe scari; 3. Mananca ceva verde;Motivează-te !

O gena buna transmite de la parinti la copii !Motivează-te !

Neatza' !! Diferenta intre imposibil si posibil se afla in determinare !Motivează-te !

SPONSORIZATE

Monitorizează-ți stilul de viață !

Distribuie pe Facebook !