Votat : Foarte folositor
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Tipuri metabolice si necesar macronutrienti

+ Calculator tip metabolic

Afla tipul metabolic folosind calculatorul tipuri metabolice pentru a afla necesarul de macronutrienti. Odata aflat tipul metabolic iti aratam cum trebuie partajați macronutrienti de proteine carbohidrati si grasimi in functie de rezultat .

Ce sunt si la ce folosesc tipurile metabolice

Exista trei tipuri metabolice in functie de care putem determina procentajul macronutrientilor de proteine, carbohidrati si grasimi recomandat pentru fiecare persoana in parte. Odata aflat tipul metabolic si procentajul de proteine, carbohidrati si grasimi, vom putea selecta cu usurinta alimentele recomandate organismului nostru.

Cele trei tipuri metabolice sunt:

  • TIPUL CARBO, dupa cum spune si numelele, persoanele aflate in acest tip au nevoie de un procent mai mare de carbohidrati si unul mai mic de proteine si grasimi.
  • TIPUL PROTEIC, doar citind numele ne dam seama ca este vorba de un procent ridicat de proteine. Da asa este, persoanele aflate in acest tip metabolic au nevoie de un procent mai mare de proteine si unul mai mic de carbohidrati si grasimi.
  • TIPUL MIXT, in ceea ce priveste persoanele aflate in acest tip, observam ca procentajele recomandate de proteine, carbohidrati si grasimi sunt relativ apropiate.

In mare acestea sunt cele trei tipuri metabolice, acum haideti sa aflam in care dintre ele ne incadram cel mai bine!  Completati Testul profilului metabolic de mai jos:

NOTA: Unde nu sunteti siguri ce sa bifati, nu bifati !

Calculator tipuri metabolice

CATEGORII COLOANA I COLOANA II COLOANA III
VARSTA Arat mai in varsta decat alte persoane de varsta mea Arat mai tanar decat alte persoane de varsta mea 
REZERVARE Rece, distant, singuratic, nu isi face prieteni, greu de cunoscut Cald, deschis, expresiv, isi face prieteni cu usurinta, abordabili 
APETIT Slab, care lipseste,micsorat Puternic, excesiv, marit Apetit normal
PRESIUNE TORACICA  Tinde sa apara 
CLIMAT Iubesc caldura, vremea calda Imi place racoare, nu suport caldura Nu conteaza
DURERI SI/SAU BASICI DE LA FEBRA  Tind sa imi apara 
TUSE  Tind sa tusesc aproape zilnic 
PIELE CRAPATA (indiferent de climat)  Tinde sa imi apara 
MATREATA  Tinde sa imi apara 
DESERT Iubesc dulcurile, am nevoie de ceva dulce la fiecare masa ca sa ma simt satisfacut Nu ma intereseaza deserturile dulci, dar imi place ceva sarat sau gras (cum ar fi varza, cipsuri, popcorn) dupa fiecare masa Pot si sa mananc si sa nu mananc
DIGESTIE Proasta, slaba, inceata Buna, puternica, rapida Digestie normala
LUAT MASA INAINTE DE CULCARE De obicei imi inrautateste somnul, in special daca mancarea a fost grea De obicei imi imbunatateste somnul Nu conteaza, insa gustarile grele nu sunt cele mai recomandate
OBICEIURI LA MASA Mananc ca sa traiesc, nu conteaza mancarea sau modul in care mananc Traiesc ca sa mananc, trebuie sa mananc de obicei ca sa ma simt bine, ca sa fiu in forma Obiceiuri si nevoi normale, ore de masa etc...
EXPRIMARE EMOTIONALA Imi exprim sentinemtele greu, nu imi sta in fire Imi exprim sentimentele cu usurinta 
SENTIMENTE Le tin sub control, tip non-emotional, tind sa imi tin sentimentele pentru mine Sunt cu inima deschisa, toata lumea stie ce simt 
UMIDITATEA OCHILOR Tind spre ochi fara umiditate Tind spre a fi umezi, char inlacrimati 
CULOAREA FACIALA Tinde spre a fi palida, alba Tinde a fi rozalie, rosiatica  
LUMINOZITATEA FETEI Tinde a fi mata, neclara Tinde a fi lucioasa, clara 
MANCARURI GRASE (raspunsul trebuie sa fie sincer fara a tine cont daca ne fac bine sau nu; simplu va plac sau nu) Nu imi pasa O iubesc, as dori sa mananc mai des Nu imi place, nu e loc de tocmeala
REACTIA LA MANCARURI GRASE Scade energia si starea de bine Creste starea de bine Reactie normala
UNGHII Tind a fi tari, groase Tind a fi slabe, subtiri 
4 ORE FARA MANCARE Nu ma deranjeaza Ma face iritabil, agitat, ma slabeste, depresiv simt o foame normala ca dupa 4 ore fara mancare
PIELE DE GAINA  Tinde sa apara rapid 
SANGERARI GINGIVALE  Tinde sa apara dupa spalatul pe dinti, periaj 
CULOAREA GINGIILOR Deschis, palida Inchiza, roza, rosie 
NEVOIA DE MANCARE Apare rar, trece reprede pot sa stau fara mancare timp indelungat Simt nevoia de a manca des Numai cand nu mananc la timp, niciodata intre mese
CIUPITURI, MUSCATURI, INTEPATURI DE INSECTE Reactii slabe, dispar rapid Reactii puternice si de durata 
MANCARIMI ALE OCHILOR  Tind sa apara 
MANCARIMI ALE PIELII  Tind sa apara Reactii normale
FESTIN CU APA SAU SUC Ma descurc foate bine, ma simt bine Festinul ma face sa ma simt prost Reactionez ok
PORTIA MESELOR Preferabil mica Preferabil mare sau daca nu trebuie sa mananc des Normala
NUMAI SUC DE PORTOCALE Ma energizeaza imi confera o stare de bine Ma face sa fiu aiurit imi da o senzatie de foame, de neliniste,tremur Fara nici un efect
CARTOFI Nu prea imi plac Pot manca cartofi zilnic, ii iubesc Nu imi plac, nu este loc de tocmeala
CARNE ROSIE, FRIPTURA, GRATAR Imi scade energia si starea de bine Imi creste starea de bine si energia Reactie normala
CANTITATEA DE SALIVA Tind spre a avea gura uscata Saliva excesiva 
TEXTURA SALIVEI Tinde a fi groasa, vascoasa Tinde a fi apoasa, fluida 
MANCARURI SARATE De obicei mancarurile le simt prea sarate Chiar imi place sa mai adaug sare in mancare, o iubesc Normal
REFACEREA PIELII Cicatriciile se vindeca incet Cicatriciile se vindeca repede Cicatriciile se vindeca normal
UMIDITATEA PIELII Tind sa am piele uscata Tind sa am pielea uleioasa, umeda Umiditatea pielii este normala
SARIND PESTE MESE Pot sa sar fara probleme Trebuie sa mananc regulat sau des Pot sari peste mese dar cel mai bine ma simt cand mananc 3 mese pe zi.
GUSTARI Rar sau niciodata Intre mese 
STRANUT  Tind sa stranut in fiecare zi 
MANCARURI ACRE (cu otet sau muraturi, lamai sau iaurt acrisor) Nu imi plac Chiar imi plac Cateodata imi plac
MANCARURI DULCI Le pot manca fara probleme Nu-mi face bine, mancarurile dulci pot parea prea dulci Nici un efect negativ notabil
MANCARURI VEGETARIENE Imi plac Nu imi plac, mi se face foame foarte repede, ma simt ne mancat Sunt OK dar nu ma satura indeajuns
RAGUSIRE  Tind sa ragusesc 
DACA MANANC CARNE LA MICUL DEJUN (cum ar fi sunca, bacon, carnati, friptura sau peste) Devin obosit, somnoros, letargic si/sau foarte insetat Ma simt foarte bine, plin de energie, vitalizat, nu mai trebuie sa mananc nimic pana la pranz Este ok dar nu in proportii foarte mari
DACA MANANC CARNE LA PRANZ (cum ar fi hamburger, friptura, gratar, peste) Devin obosit, somnoros, letargic si imi pierd energia Ma simt foarte bine, plin de energie, vitalizat, nu mai trebuie sa mananc nimic pana la cina Este ok dar nu in proportii foarte mari
DACA MA SIMT LIPSIT DE ENERGIE Fructe, dulciuri, produse de patiserie, imi dau energie carnea sau mancarurile grase ma obosesc si mai mult Carnea sau mancarurile grase imi dau energie, Fructe, dulciuri, produse de patiserie imi dau energie insa pentru putin timp In general orice mancare imi da energie
INTR_O SITUATIE SOCIALA Esti introvertit, timid, tacut Extrovertit, sociabil, expresiv, vorbaret 
TOTAL
    
    
    
Creeaza cont
pentru a salva datele !

Necesar macronutrienti in functie de tipul metabolic

Procentaje recomandate de proteine carbohidrati si grasimi in functie de tipul metabolic

MOTIVEAZĂ-TE

Intotdeauna crede ca ceva minunat este pe cale sa se intample !Motivează-te !

Cum vrei sa te simti vara asta: in forma sau gelos / geloasa ?Motivează-te !

Rugaciune Alearga alaturi de mine; Traieste in bataile inimii mele Da putere pasilor mei, Asa cum norii inconjoara, Asa cum vantul ma impinge, Eu stiu ca Tu ma inconjori. Cand soarele ma incalzeste, Cand ploaia ma purifica, Stiu ca Tu ma atingi, ma pui la incercare, ma iubesti. Si uite asa iti daruiesc aceasta alergare. Iti multumesc pentru recunoasterea straduintei mele. Amin !Motivează-te !

“ Suntem intr-adevar mult mai mult decat ceea ce mancam , dar ceea ce mancam ne poate ajuta totuÈ™i sa fim mult mai mult decât ceea ce suntem “ Adelle DavisMotivează-te !

PUNE O HÂRTIE DE 1 leu de fiecare dată când te antrenezi. Setează-ți scopul la 100 de antrenamente. Odată atins răsfață-te cu 100 RON. Succes !Motivează-te !

Antrenamentul ma face sa ma simt fericit, sanatos, puternic, increzator, fresh, sexy, uimitor, de neoprit, perfect !Motivează-te !

Provocarea este de a fi tu însuți într-o lume care încearcă să te facă să fii la fel ca toți ceilalți.Motivează-te !

Trebuie să faci ceva în viața ta care ține de onoare și nu de lașitate dacă vrei să trăiești în pace cu tine însuți !Motivează-te !

Ești imobilizat numai de zidurile pe care le-ai construit singur !Motivează-te !

SPONSORIZATE

Monitorizează-ți stilul de viață !

Distribuie pe Facebook !