Votat : Votează !
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Ratie in ziua competitiei

Ratie in ziua competitiei, a 2 zi, dupa 2 zile si dupa 3 zile

Ce ratie trebuie sa urmam in ziua competitiei sau cand competitia dureaza mai multe zile, afla ce trebuie sa mancam imediat dupa ce proba a luat sfarsit, in prima zi si dupa doua zile si dupa 3 zile.
Categorie:diete
Autor:
Ultima actualizare:
Link: diete/ratie_in_ziua_competitiei.php

ratie in ziua competitiei si pentru 3 zile dupa competitie

Ratie in ziua competitiei

In ajunul competitiei nu se va schimba nimic din regimul alimentar normal. In ziua competitiei pot exista trei cazuri in functie de cand are loc competitia, si anume:

  • Competitia are loc dupa-amiaza:

O ceasca de ceai sau de cafea cu zahar (doua cubulete) trebuie bauta la ora obisnuita. Cel tarziu la ora 11 sportivul trebuie sa ia o masa pe post de pranz care sa includa: un fel de mancare pe baza de feculente gen paste, orez, gris, lapte. Carne, tocata chiar inainte de a fi gatita, din care se fac chiftele foarte sarate, in care se incorporeaza un galbenus de ou, prajite in foarte putina grasime, carne frageda sau sunca. O salata cruda cu ulei de preferinta de porumb sau de floarea soarelui cu lamaie. Unu doua fructe proaspete sau in sirop, unu doi pesmeti cu dulceata sau miere. O ceasca de infuzie sau de cafea cu zahar (cu doua cubulete de zahar).

Apoi pana la ora inceperii competitiei, este recomandat sa bea la fiecare jumatate de ora, 1/8 sau 1/4 l dintr-un amestec de suc de fructe si apa, in proportii egale, la care se adauga 20g fructoza sau miere, astfel inacat sa consume intre 1/4 si 1/2 l din aceasta bautura inainte de inceputul competitiei. In ultima jumatate de ora dinaintea competitiei sportivul nu trebuie sa mai bea nimic.

  • Competitia are loc dimineata

In acest caz mic dejunul obisnuit va fi inlocuit de : O ceasca de ceai sau de cafea cu zahar (doua cubulete) trebuie bauta la ora obisnuita. Mic dejunul trebuie sa includa: un fel de mancare pe baza de feculente gen paste, orez, gris, lapte. Carne, tocata chiar inainte de a fi gatita, din care se fac chiftele foarte sarate, in care se incorporeaza un galbenus de ou, prajite in foarte putina grasime, carne frageda sau sunca. O salata cruda cu ulei de preferinta de porumb sau de floarea soarelui cu lamaie. Unu doua fructe proaspete sau in sirop, unu doi pesmeti cu dulceata sau miere. O ceasca de infuzie sau de cafea cu zahar (cu doua cubulete de zahar).

Apoi pana la ora inceperii competitiei, este recomandat sa bea la fiecare jumatate de ora, 1/8 sau 1/4 l dintr-un amestec de suc de fructe si apa, in proportii egale, la care se adauga 20g fructoza sau miere, astfel inacat sa consume intre 1/4 si 1/2 l din aceasta bautura inainte de inceputul competitiei. In ultima jumatate de ora dinaintea competitiei sportivul nu trebuie sa mai bea nimic.

Asadar sportivul trebuie sa se trezeasca de dimineata pentru a respecta intervalele de mai sus, de exemplu daca competitia are loc la 9 , sportivul va trebui sa se trezeasca la ora 6:30, si drept urmare sa se culce foarte devreme pentru a-si asigura cel putin 9 ore de repaus din care 8 de somn, la nevoie poate lua si un somnifer.

  • Competitia are loc nu numai dimineata, ci si dupa-amiaza

Vor fi urmate indicatiile din paragraful ,, Competitia are loc dimineata" apoi imediat dupa seria de dimineata, sportivul trebuie sa bea multe lichide 1/4 sau 1/2 l, in functie de cat ii este de sete. La jumatate de ora dupa ce a baut apa va lua o masa echilibrata, trebuie respectat intervalul de trei ore intre masa si inceperea competitiei de dupa-amiaza. Daca acest lucru nu este posibil atunci masa va fi usoara si bogata in lichide.

Apoi pana la ora inceperii competitiei, este recomandat sa bea la fiecare jumatate de ora, 1/8 sau 1/4 l dintr-un amestec de suc de fructe si apa, in proportii egale, la care se adauga 20g fructoza sau miere, astfel inacat sa consume intre 1/4 si 1/2 l din aceasta bautura inainte de inceputul competitiei. In ultima jumatate de ora dinaintea competitiei sportivul nu trebuie sa mai bea nimic.

Ratie imediat dupa ce proba ia sfarsit

Este bine ca sportivul sa bea 300ml de apa minerala bicarbonata sodica, in care se adauga o lingura de gluconat de potasiu. Apoi dupa baie sau dus si masaj va bea 1/4 l de lapte, de preferinta degresat. Cu jumatate de ora inainte de cina 1/4 sau 1/2 l de apa slab mineralizata. La cina daca intrecerea nu dureaza mai mult de o zi:

  • O supa sarata de legume
  • Un fel din paste, de orez sau de cartofi, cu sare si fierte in apa, servite cu o bucatica de unt (15g)
  • O salata verde cu ulei si lamaie, si un ou fiert tare
  • 1-2 felii de paine
  • 1-2 fructe proaspete si caise uscate (sau stafide) fierte ori prune uscate fierte sau curmale.
  • La sfarsitul mesei un pahar de vin rosu slab
  • La culcare, 1/2 litri de lapte

Ratie pentru A doua zi

  • La micul dejun : o ceasca de ceai slab sau cafea neagra slaba cu zahar (doua trei cubulete). Paine sau pesmeti cu dulceata sau miere. Pana la amiaza 1/4l dintr-un amestec de apa si suc de fructe, in parti egale.
  • La pranz : O leguma cruda, sarata cu ulei si lamaie. Un fel de paste sau orez cu unt si branza rasa. 1-2 felii de paine, 1-2 fructe coapte nepreparate. Un pahar de vin rosu slab.
  • La ora 16:00 : O ceasca mare de ceai indulcit sau 1/4 l de suc de fructe sau 1/4 l de apa slab mineralizata
  • La cina : Carne sau peste fierte simplu. O portie de branza, un fruct sau un desert, ori un produs de patiserie fara crema.

Ratie Dupa doua zile de la competitie

Cele patru mese trebuie sa fie copioase

  • Micul dejun: Un bol de faina de cereale cu lapte indulcit cu trei cuburi de zahar. Un ou fiert tare, o felie de sunca sau de friptura rece de vitel, trei pesmeti, unt, miere, dulceata. O ceasca de ceai sau de cafea.
  • La ora 10:00 : 1/4 sau 1/2 l de apa
  • Pranz : O leguma cruda cu ulei si lamaie (salata, morcovi, rosii, praz). Carne rosie la gratar sau la cuptor, o bucata de branza tare sau semitare, gris cu lapte sau o prajitura cu orez. Doua fructe, un fel de cartofi sau paste sau orez, un pahar de vin rosu slab, 1/4l lapte, doi pesmeti 20 g branza si un fruct.
  • Cina : O supa cu tot felul de legume, carne alba (de pasare la gratar sau la cuptor, fara os, sau de vitel), ori peste in court-boullion. Un fel de cartofi, paste sau orez, o bucata de branza tare, un compot din fructe proaspete.
  • La culcare 1/4 l de apa

Ratie incepand cu a 3 zi de la competitie

Incepand din a treia zi si zilele urmatoare se va consuma regimul alimentar obisnuit de antrenament

Afla cum trebuie impartite valorile nutritive zilnice in grame in functie de tipul metabolic Calculatorului de tipul metabolic

Competitia dureaza mai multe zile?

In acest caz, cina luata la sfarsitul unei zile de competitie trebuie sa fie mai copioasa si sa contina: o supa de legume cu fidea, salata cruda cu ulei si lamaie si un ou fiert, o bucata de carne de 150-180g inlocuita o data la trei zile cu o portie de 150g ficat de vitel. O farfurie de paste sau de orez fiert in apa, cu unt proaspat. O portie de branza, 100-150g paine, un produs de patiserie de preferinta ceva cu fructe, fructe uscate. Doua fructe proaspete, un pahar de vin rosu care va fi baut la branza sau dupa cina. Seara la culcare 150g suc de fructe indulcit.

In ultima zi a competitiei cina va fi usoara!

Te intereseaza rubrica diete ? | Vezi postari recente ! | «- inapoi

MOTIVARE / AMBIȚIE

Trebuie sa tragi tare azi pentru a fi multumit maine !Motivează-te !

Nimic in lume nu poate opri un om cu atitudinea corecta sa isi atinga scopul, nimic in lume nu-l poate ajuta pe cel cu atitudinea incorecta.Motivează-te !

Esti la un antrenament distanta de o buna dispozitie !Motivează-te !

Cu cat muncesti mai mult cu atat ai mai mult NOROC !Motivează-te !

fitness-ul nu este doar o destinatie pe care o vizitam din cand in cand ! Fitness-ul este un stil de viata !Motivează-te !

Multe femei arata bine imbracate. Femeile FIT arata bine dezbracate ! ;)Motivează-te !

Succesul antrenamentelor inseamna esecul nemultumirilor, resentimentelor si durerii !Motivează-te !

Nu exista nici o scurtatura pentru a ajunge in locurile care merita vizitate !Motivează-te !

Ridică-te de la computer și fă câteva EXERCIȚII !Motivează-te !

SPONSORIZATE

TOP MUZICĂ FITNESS

Top 10 muzică Fitness God 2017 - cele mai ascultate melodii fitness în 2017.
Monitorizează-ți stilul de viață !

Distribuie pe Facebook !