Votat : Extrem de folositor
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Dictionar fitness, bodybuilding, culturism Pg2

Termeni fitness, bodybuilding, culturism Pg2

Dictionar Pagina 2: Pe aceasta pagina a dictionarului fitness gasim termeni explicati ca flexiuni, fandari, extensii shake-uri, priza, blocaj si Supraantrenament !
Categorie:fitness
Autor:
Ultima actualizare:
Link: fitness/dictionar_fitness_bodybuilding_culturism_pagina2.php

Fandari = termenul de a fanda inseamna a duce un picior inainte indoindu-l de la genunchi si lasand toata greutatea corpului pe el, tinandu-l pe celalalt intins.



Flexii sau flexiuni = termenul de a flexa inseamna a aduce fie bratul/bratele spre corp spre interior indoindu-le din cot ori piciorul/picioarele spre corp spre interior indoindu-le din genunchi astfel incat calcaiele ajung in zona feselor.



Extensii = extensiile sunt inversul flexiunilor si anume termenul de extensie inseamna a aduce bratul/bratele spre exterior indoindu-le de la cot departandu-le astfel de corp ori a aduce piciorul/picioarele spre exterior indoindu-le din genunchi.



Shake = Shake-urile sunt bauturi bogate in proteine, carbohidrati, aminoacizi si vitamine care imbunatatesc performantele sportive. Shake-urile se obtin dintr-un supliment sau o combinatie de suplimente nutritive proiectate pentru a ajuta oamenii care le folosesc sa obtina diverse rezultate, de la cresterea sau pierderea in greutate pana la construirea musculaturii, adaugarea de vitamine sau minerale in dieta lor si asa mai departe.



Priza = priza reprezinta distanta dintre mainile noastre atunci cand prindem o bara de exemplu! Exista patru tipuri de prize si anume:
priza scurta - mainile sunt foarte aproape una de cealalta. Cum facem o priza scurta? Cel mai bine punem mainile pe bara apoi indoim degetul mare de la fiecare mana printr-o extensie, adica spre exterior astfel incat capetele celor doua degete sa se atinga!
priza normala - mainile sunt la distanta egala cu nivelul umerilor ;
priza mare sau larga - mainile sunt la distanta mai mare fata de nivelul umerilor
priza inversata - atunci cand prindem bara invers decat este norma


Blocajul = Blocajul trebuie creeat atunci cand utilizam greutati mari. Blocajul se realizeaza prin trei actiuni simultane:

  • Expansiunea toracelui printr-o respiratie profunda si retinerea respiratiei, umpland astfel plamanii sustinand cutia toracica
  • Prin contractia muschiilor abdominali pentru a sustine centrul si a creste presiunea intraabdominala, actiune care previne prabusirea toracelui in fata si rotunjirea coloanei vertebrale.
  • Cabrarea spatelui prin contractia muschiilor lombari care pozitioneaza coloana vertebrala in extensie.

Prin realizarea blocajului vom impiedica arcuirea spatelui care poate cauza hernie de disc.


Supraantrenamentul = Supraantrenamentul apare in urma unui antrenament exagerat, dozat incorect si a unei alimentatii slab nutritive. Cum ne dam seama daca am atins aceasta coarda sensibila numita supraantrenament? Simplu, in primul rand trebuie sa acordam o atentie sporita febrei musculare iar daca aceasta este prea intensa inseamna ca antrenamentul nostru este prea intens! In al doilea rand daca in urma antrenamentului ne este indusa o stare bolnavicioasa, la fel trebuie sa tragem semnalul de alarma!

Pentru a evita supraantrenamentul asigurati-va o dieta sanatoasa, un antrenament regulat si bine structurat, iar de multe ori chiar daca simtim ca putem mai mult intr-o zi, este bine sa constientizam pericolul la care ne supunem prin fortarea exagerata!

Pagini: 1 -2-3

Te intereseaza rubrica fitness ? | Vezi postari recente ! | «- inapoi

MOTIVEAZĂ-TE

Antreneaza-te ca "NEBUNUL" sau ramai la fel!!Motivează-te !

Antreneaza-te din greu!
Castiga usor! Motivează-te !

O atitudine gresita este ca si un cauciuc dezumflat. Nu poti ajunge nicaieri pana nu-l schimbi! Motivează-te !

Asigură-te că cel mai mare dușman al tău nu trăiește între urechile tale !Motivează-te !

nu este vorba daca poti, ci daca vei incerca !Motivează-te !

Intotdeauna este bine sa fi in forma ... pentru ca niciodata nu sti ce te asteapta !Motivează-te !

Nu aștepta să-ți atingi scopul pentru a te mândrii. Fii mândru pentru fiecare pas pe care îl faci pentru a-ți atinge scopul !Motivează-te !

Fii cineva care te face fericit /ă !Motivează-te !

Fitness-ul nu este despre a fi mai bun decât restul, este despre a fi mai bun decât obișnuiai tu să fii.Motivează-te !

SPONSORIZATE

Monitorizează-ți stilul de viață !

Distribuie pe Facebook !