Votat : Extrem de folositor
Știri Acasă Nou pe fitness-god.ro ? Log in !
căutare vocală

Dictionar fitness, bodybuilding, culturism Pg3

Termeni fitness, bodybuilding, culturism Pg3

dictionar fitness pagina 3 termeni explicati: exercitii de izolare, exercitii de baza sau compuse, tipuri somatice si metabolice, catabolism, Abductia, contractia izometrica, hiperextensie !
Categorie:fitness
Autor:
Ultima actualizare:
Link: fitness/dictionar_fitness_bodybuilding_culturism_pagina3.php

Exercitii de izolare = Izolare inseamna separare. Exista exercitii care izoleaza o grupa musculara, muschi sau articulatie si anume aduc toata intensitatea asupra celor precizate mai sus. De exemplu sunt multe exercitii care atunci cand le practicam pe langa grupa musculara propusa sunt lucrate si alte grupe musculare insa la o intensitate mai mica. La un exercitiu de izolare toata intensitatea va fi pe o singura grupa musculara, articulatie sau muschi.

Exemple de exercitii de izolare: extensiile pentru picioare sunt un exercitiu de izolare pentru coapse si in general toate exercitiile care necesita scripete, manere etc sau extensii, fandari, flexii pentru a fi executate pot fi incadrate in categogria exercitiilor de izolare.

Este recomandat ca aceste exercitii sa fie executate cu greutate mica spre medie si trebuie retinut faptul ca acestea finiseaza muschiul lucrat cu un exercitiu de baza sau compus!


Exercitii de baza sau compuse = Compus inseamna ceva plus inca ceva sau mai multe la un loc. Exercitiile de baza includ mai multe grupe musculare si articulatii pentru a fi executate. Majoritatea exercitiilor de baza necesita haltera gantere si sunt executate prin impins ca de exemplu: impins la piept, impins de la ceafa cu haltera pentru umeri, genuflexiuni pentru picioare si asa mai departe.

Exercitiile de baza sunt recomandate pentru castigarea masei musculare si se pot executa cu greutati mult mai mari decat exercitiile de izolare!


Tipul somatic = Tipul somatic este un criteriu in clasificarea corpurilor omenesti, in acest caz in functie de cateva caracteristici evidente: grosimea oaselor, masa musculara, strat adipos. Mai multe detalii despre tipul somatic si tipurile somatice gasiti aici pe site!


Catabolism = Proces biologic de transformare a unor substante complexe, specifice organismului, în alte substante mai simple si nespecifice, pe care organismul le elimină.


Tipuri metabolice = Exista trei tipuri metabolice in functie de care putem determina procentajul de proteine, carbohidrati si grasimi zilnic recomandat pentru fiecare persoana in parte. Odata aflat tipul metabolic si procentajul de proteine, carbohidrati si grasimi, vom putea selecta cu usurinta alimentele recomandate organismului nostru. Mai multe despre tipuri metabolice puteti gasi aici pe site!


Abductia = Miscare prin care se îndepărtează un membru sau un segment al acestuia de axul median al corpului. Abductia poate fi efectuata si de catre un muschi abductor.


Contractie izometrica= Incordare a unui muschi fără ca acesta să se poată scurta, rămânând la aceeasi lungime. Un exemplu de contractie izometrica este atunci cand stam lungiti pe spate sprijiniti in coate si ridicam un picior in sus pastrand aceasta pozitie pret de cateva secunde apoi revenind cu piciorul in pozitie initiala. Contractia izometrica a avut loc cat timp am pastrat piciorul sus!

 


Hiperextensie = Hiperextensia inseamna a aduce bratul/bratele excesiv spre exterior indoindu-le de la cot departandu-le astfel de corp ori a aduce piciorul/picioarele excesiv spre exterior indoindu-le din genunchi.

Pagini: 1 -2-3

Te intereseaza rubrica fitness ? | Vezi postari recente ! | «- inapoi

MOTIVEAZĂ-TE

Invingatorii nu renunta niciodata !Motivează-te !

Tăguiește cel mai puternic prieten al tău pe facebook !Motivează-te !

Când încetezi să-ți mai urmărești scopurile, literalmente comiți : sinucidere spirituală !Motivează-te !

Oamenii subestimeaza capacitatea lor pentru SCHIMBARE. Nu exista un moment potrivit pentru a face ceva dificil ! turn ON BEAST MODE NOW !Motivează-te !

Stiai ca 70% dintre cei care pornesc un plan de antrenament fitness ajung sa renunte? TU faci exceptie! De data asta TU esti exceptia! P.S Ridica-te si straluceste!Motivează-te !

Nu aștepta să-ți atingi scopul pentru a te mândrii. Fii mândru pentru fiecare pas pe care îl faci pentru a-ți atinge scopul !Motivează-te !

Succesul antrenamentelor inseamna esecul nemultumirilor, resentimentelor si durerii !Motivează-te !

O gena buna transmite de la parinti la copii !Motivează-te !

Nimic in lume nu poate opri un om cu atitudinea corecta sa isi atinga scopul, nimic in lume nu-l poate ajuta pe cel cu atitudinea incorecta.Motivează-te !

SPONSORIZATE

Monitorizează-ți stilul de viață !

Distribuie pe Facebook !